سبک زندگی

کرم ترمیم‌کننده بعد از بلفاروپلاستی

کرم ترمیم‌کننده بعد از بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک جراحی زیبایی است که ظاهر و عملکرد پلک‌ها را بهبود می‌بخشد. این روش شامل برداشتن پوست، چربی یا ماهیچه اضافی پلک بالا یا پایین یا هر دو است. بلفاروپلاستی با اصلاح شلی یا افتادگی پلک‌ها، کاهش کیسه‌های زیر چشم و بهبود شکل و خطوط چشم‌ها به شما کمک می‌کند هوشیارتر، جوان‌تر و با‌طراوت به‌نظر برسید. بلفاروپلاستی همچنین می‌تواند با برداشتن پوست اضافی که دید محیطی شما را مسدود می‌کند، بینایی شما را بهبود بخشد. با این حال، مانند هر جراحی، برای جلوگیری از عوارض و دستیابی به بهترین نتایج، نیاز به مراقبت و بهبودی مناسب دارد. یکی از مهمترین جنبه‌های مراقبت‌های بعد از عمل استفاده از کرم ترمیم‌کننده بعد از بلفاروپلاستی است.

بلفاروپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

بلفاروپلاستی یک جراحی زیبایی است که شامل برداشتن پوست، چربی یا ماهیچه اضافی از پلک‌ها می‌شود. می‌تواند ظاهر چشم‌ها را بهبود بخشد و علائم پیری مانند شلی، افتادگی یا پف را کاهش دهد. بلفاروپلاستی همچنین می تواند مشکلات عملکردی مانند اختلال بینایی به دلیل بافت اضافی پلک را اصلاح کند.

بلفاروپلاستی معمولاً به صورت یک عمل سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی با آرامبخش یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. جراح برش‌های کوچکی در امتداد چین‌های طبیعی پلک‌ها یا داخل پلک پایین ایجاد می‌کند. سپس بافت اضافی برداشته یا تغییر مکان داده شده و برش‌ها با بخیه یا چسب پوست بسته می شوند.

بهبودی پس از بلفاروپلاستی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما به طور کلی حدود 5 تا 10 روز طول می‌کشد. در این مدت ممکن است کمی تورم، کبودی، درد، خشکی یا تاری دید در چشمان خود احساس کنید. این‌ها عوارض جانبی طبیعی و موقتی هستند که به تدریج با بهبودی چشم بهبود می‌یابند.

کرم ترمیم‌کننده چیست؟

کرم ترمیم‌کننده یک محصول موضعی است که به تسکین، آبرسانی و محافظت از پوست ظریف اطراف چشم پس از جراحی کمک می‌کند. همچنین می‌تواند التهاب، کبودی و جای زخم را کاهش دهد و باعث بهبود سریع‌تر شود. یک کرم ترمیم کننده باید به آرامی روی پلک‌ها و ناحیه اطراف آن دو بار در روز یا طبق دستور جراح به مدت حداقل دو هفته پس از بلفاروپلاستی استفاده شود. انواع مختلفی از کرم‌های ترمیم‌کننده در بازار موجود است، اما همه آن‌ها برای استفاده بعد از بلفاروپلاستی مناسب نیستند.

کرم ترمیم‌کننده بعد از بلفاروپلاستی

کرم‌های ترمیم‌کننده اسکار زیادی در بازار موجود است، اما همه آن‌ها برای استفاده در اطراف چشم مناسب نیستند. قبل از انتخاب کرم اسکار باید با جراح خود مشورت کنید و به توصیه‌های او عمل کنید. برخی از کرم‌های اسکار که توسط بیماران بلفاروپلاستی استفاده شده‌اند عبارتند از:

– اسید هیالورونیک: یک ماده طبیعی است که رطوبت پوست را حفظ کرده و به حجیم شدن و صاف کردن چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کند.

– ویتامین E: آنتی اکسیدانی است که از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به جلوگیری از عفونت و زخم کمک می‌کند.

– آرنیکا: عصاره‌ای گیاهی که تورم، کبودی و درد را کاهش می‌دهد.

– آلوئه ورا: ژل گیاهی که پوست را تسکین، خنک و مرطوب می‌کند و دارای خواص ضد‌التهابی و ضد‌باکتریایی است.

– بابونه: عصاره گلی است که پوست را آرام می‌کند و دارای اثرات ضد‌التهابی و ضد‌عفونی‌کننده است.

– Kelo-cote: این کرم ژل سیلیکونی است که یک لایه محافظ روی جای زخم ایجاد می‌کند و به صاف و محو شدن آن کمک می‌کند. همچنین قرمزی، خارش و ناراحتی را کاهش می‌دهد. می‌توانید آن را دو بار در روز به مدت حداقل 3 ماه استفاده کنید.

– Aquaphor: این یک پماد مرطوب کننده است که به حفظ رطوبت و نرمی‌پوست کمک می‌کند. همچنین از ایجاد دلمه و ترک خوردن اسکار جلوگیری می‌کند. می‌توانید آن را یک یا دو بار در روز پس از ماساژ روغن ویتامین E روی جای زخم بمالید.

– مدرما: این ژل حاوی عصاره پیاز است که خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. همچنین به روشن شدن رنگ اسکار و بهبود خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌کند. شما می‌توانید آن را یک بار در روز به مدت حداقل 8 هفته استفاده کنید.

کرم ترمیم‌کننده بعد از بلفاروپلاستی

نکاتی برای افزایش سرعت بهبودی

برای سرعت بخشیدن به بهبودی و جلوگیری از عوارض، مهم است که دستورالعمل‌های جراح خود را به دقت دنبال کنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه مراقبت از چشم و استفاده از کرم ترمیم‌کننده بعد از بلفاروپلاستی آورده شده است:

– حداقل تا 2 هفته پس از جراحی از لنز استفاده نکنید. در صورت نیاز می‌توانید از عینک استفاده کنید.

– در 24 ساعت اول پس از جراحی هر 10 تا 15 دقیقه یک‌بار کمپرس سرد را روی پلک‌های خود قرار دهید. این روش به تسکین چشم‌ها و کاهش التهاب کمک می‌کند. می‌توانید با خیس کردن یک گاز استریل در محلول نمکی استریل و قرار دادن آن روی چشم‌ها، یک کمپرس سرد درست کنید. محلول نمک را می‌توانید در یخچال، فریزر یا روی یخ نگه دارید.

– طبق تجویز جراح از قطره یا پماد چشمی سالین استریل استفاده کنید. این کار به روان کردن چشم‌ها و جلوگیری از عفونت کمک می‌کند. قطره چشم را هر 4 ساعت یکبار به قسمت داخلی چشم خود بزنید. پماد را شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب بمالید.

– تا 2 هفته پس از جراحی از کرم یا آرایش (مانند سایه چشم، خط چشم یا ریمل) روی برش‌های خود استفاده نکنید. در صورت تمایل می‌توانید از کرم‌ها و آرایش برای بقیه قسمت‌های صورت خود استفاده کنید.

– از کرم اسکار برای کمک به محو شدن و نرم شدن برش‌ها پس از بهبودی استفاده کنید. کرم اسکار یک محصول موضعی است که حاوی موادی است که می‌تواند ظاهر و بافت اسکار را بهبود بخشد. برخی از ترکیبات رایج عبارتند از ژل سیلیکون، روغن ویتامین E، ژل آلوئه‌ورا، عصاره پیاز یا هیدروکینون. شما می‌توانید استفاده از کرم اسکار را 2 هفته پس از جراحی یا طبق دستور جراح خود شروع کنید. مراقب باشید هیچ کرمی وارد چشمتان نشود.

جمع بندی پایانی

به یاد داشته باشید که هر اسکار متفاوت است و ممکن است به درمان‌های مختلف واکنش متفاوتی نشان دهد. نتایج استفاده از کرم اسکار ممکن است بسته به عواملی مانند نوع پوست، سن، ژنتیک، قرار گرفتن در معرض آفتاب و عادت سیگار کشیدن متفاوت باشد. بهترین راه برای اطمینان از یک نتیجه خوب، پیروی از توصیه‌های جراح و صبور بودن و سازگاری با مراقبت از اسکار است.

بلفاروپلاستی در مشهد می‌تواند ظاهر شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را با ایجاد ظاهری جوان‌تر و با‌طراوت افزایش دهد. با مراقبت خوب از چشم‌ها و استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی می‌توانید به بهبود سریع و بهتر جای زخم‌های خود کمک کنید و از نتایج جراحی خود برای مدت طولانی لذت ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *