سبک زندگی

وضعیت چشم‌ها بعد از بلفاروپلاستی چگونه خواهد بود؟

وضعیت چشم‌ها بعد از بلفاروپلاستی چگونه خواهد بود؟

جراحی پلک که به نام بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود، یک عمل زیبایی است که می تواند ظاهر و عملکرد پلک ها را بهبود بخشد. افتادگی پلک‌های بالایی و کیسه‌های پف‌کرده زیر چشم‌ها می‌تواند شما را پیرتر و خسته‌تر نشان دهد و گاهی اوقات بینایی شما را مختل کند. اما دیگر نیازی به تحمل کردن این موارد نیست زیرا بلفاروپلاستی می‌تواند افتادگی پلک‌ها و همینطور پف زیر چشم را اصلاح کند. جراحی پلک همچنین می تواند شکل طبیعی چشم شما را بهبود بخشیده و ظاهری جوان‌تر و با طراوت ایجاد کند.

اما چشمان شما پس از جراحی چگونه خواهد بود؟ چقدر طول می‌کشد تا نتایج نهایی را ببینیم؟ و برای تسریع بهبودی و اطمینان از نتایج مطلوب چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ اگر به فکر جراحی پلک هستید، ممکن است سوالات زیادی در مورد این عمل داشته باشید، مانند اینکه شامل چه مواردی می شود، خطرات و فواید آن چیست و چه نتایجی می توانید انتظار داشته باشید. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به گوشه‌ای از سوالات شما در مورد این جراحی پاسخ دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

وضعیت چشم‌ها بلافاصله پس از بلفاروپلاستی چیست؟

بلافاصله پس از جراحی پلک، شما با تاری دید از خواب بیدار خواهید شد. اما هیچ جای نگرانی نیست، زیرا این اتفاق به دلیل پمادی است که روی چشم‌های شما مالیده می‌شود تا آن‌ها را روان نگه دارد و از خشکی جلوگیری کند. همچنین مقداری تورم، کبودی و قرمزی نیز در اطراف برش‌های خود خواهید داشت. شما ممکن است احساس گرفتگی، درد یا خارش داشته باشید، اما این علائم را می‌توان با کمپرس سرد، قطره‌های چشمی و داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح کاهش داد.

شما به کسی نیاز دارید که بعد از جراحی شما را به خانه برساند و شب اول را در کنار شما بماند. شما باید با سر بالا استراحت کرده و از هر گونه فعالیتی که ممکن است چشمان شما را تحت فشار قرار دهد، مانند مطالعه، تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه اجتناب کنید. همچنین باید از مالش یا لمس چشم خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند و خطر عفونت را افزایش دهد.

آیا می‌توانید بعد از جراحی پلک چشمان خود را ببندید؟

پاسخ کوتاه این است که بله، پس از جراحی پلک می‌توانید چشمان خود را ببندید. با این حال، ممکن است در چند روز یا چند هفته اول پس از انجام بلفاروپلاستی، کمی مشکل یا ناراحتی را تجربه کنید.

این مشکل به این دلیل است که پوست پلک پس از جراحی سفت و متورم شده است که ممکن است توانایی شما را در پلک زدن یا بستن کامل چشم‌ها محدود کند. جراحی بلفاروپلاستی همچنین می‌تواند بر تولید اشک تأثیر بگذارد که برای مرطوب و سالم نگه داشتن چشمان شما ضروری است.

برای جلوگیری از خشکی، تحریک و عفونت، باید طبق تجویز جراح از اشک مصنوعی یا قطره چشم استفاده کنید. همچنین باید از کمپرس سرد یا یخ برای کاهش تورم و التهاب استفاده کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود که از ماسک چشم استفاده کنید یا چشمان خود را در شب ببندید تا از گرد و غبار، نور و آسیب محافظت کنید.

بهبودی پس از بلفاروپلاستی چقدر طول می‌کشد؟

زمان نقاهت پس از جراحی پلک بسته به وسعت عمل، روند بهبودی فردی و میزان پیروی از دستورالعمل‌های بعد از عمل متفاوت است. به طور کلی، اکثر بیماران می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را در عرض 10 تا 14 روز پس از جراحی از سر بگیرند.

با این حال، حداقل تا چهار هفته پس از جراحی باید از ورزش‌های شدید، بلند کردن اجسام سنگین، خم شدن، مالش دادن یا لمس چشمان خود اجتناب کنید. همچنین باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، باد، دود، گرد و غبار و سایر محرک‌هایی که می‌توانند به چشم شما آسیب برسانند، خودداری کنید. برای محافظت از چشمان خود در برابر اشعه ماوراء بنفش و جلوگیری از ایجاد جای زخم، هر زمان که بیرون می‌روید باید از عینک آفتابی و ضد آفتاب استفاده کنید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که نتایج نهایی جراحی پلک ممکن است تا چند ماه پس از عمل قابل مشاهده نباشد. زیرا کاهش تورم و کبودی، محو شدن جای زخم و سازگاری پوست با شکل جدید خود به زمان نیاز دارد. شما باید صبور باشید و به طور منظم با جراح خود دیدار کنید تا پیشرفت خود را زیر نظر داشته و هرگونه نگرانی یا عارضه را برطرف کنید.

نمونه جراحی دکتر بابایی بهترین جراح بلفاروپلاستی مشهد

روند بهبودی در اولین هفته

در هفته اول پس از بلفاروپلاستی در مشهد، باید دستورالعمل‌های دکتر بابایی را برای مراقبت از خود دنبال کنید. این دستورات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی

– استفاده از قطره و پماد چشم برای جلوگیری از خشکی و روان کردن چشم

– تمیز کردن محل‌های برش با یک گوش پنبه مرطوب تمیز 

– مصرف آنتی‌بیوتیک و داروهای مسکن طبق دستور و سر وقت

– استفاده از عینک آفتابی و ضد‌آفتاب برای محافظت از چشمان شما در برابر نور خورشید و باد

– پرهیز از سیگار، الکل و داروهای رقیق‌کننده خون

– پرهیز از فعالیت‌های سنگین، بلند کردن اجسام سنگین و خم شدن

همچنین یک قرار ملاقات بعدی با جراح خود خواهید داشت که پیشرفت شما را بررسی می‌کند و هر گونه بخیه یا پانسمان را برمی‌دارد. ممکن است متوجه بهبودی در ظاهر خود شوید، اما همچنان مقداری تورم و کبودی خواهید داشت که ممکن است چند هفته طول بکشد تا فروکش کند.

بهبودی در ماه اول

در پایان ماه اول پس از جراحی پلک، تفاوت چشمگیری را در چشمان خود خواهید دید. تورم و کبودی بیشتر از بین رفته و خطوط صاف‌تر و محکم‌تری از پلک‌های شما آشکار می‌شود. برش‌های شما به خطوط نازکی تبدیل می‌شوند که به سختی قابل توجه هستند. شما هوشیارتر، زیبا‌تر و شاداب‌تر به نظر خواهید رسید.

 

می‌توانید بیشتر فعالیت‌های عادی خود، از جمله ورزش، آرایش و لنزهای تماسی را از سر بگیرید. با این حال، همچنان باید مراقب باشید که چشمان خود را در معرض نور مستقیم خورشید یا عناصر خشن قرار ندهید. همینطور باید توصیه‌های دکتر بابایی را در مورد نحوه مراقبت از چشم و حفظ نتایج خود ادامه دهید.

خطرات و عوارض بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی به طور کلی زمانی ایمن و موثر است که توسط یک جراح پلاستیک ماهر و با تجربه مانند دکتر بابایی از بهترین جراحان بلفاروپلاستی مشهد انجام شود. با این حال، مانند هر جراحی، خطرات و عوارض بالقوه‌ای را به همراه دارد که قبل از انجام عمل باید از آن‌ها آگاه باشید.

برخی از خطرات و عوارض رایج بلفاروپلاستی عبارتند از:

– خون ریزی

– عفونت

– جای زخم

– عدم تقارن

– خشکی چشم

– سوزش چشم

– مشکل در بستن یا باز کردن چشم‌ها

– تغییرات در بینایی

– آسیب به عضلات یا اعصاب چشم

– نابینایی (برای اطلاعات بیشتر در مورد خطر نابینایی ناشی از بلفاروپلاستی می‌توانید به سایر مطالب ما مراجعه نمایید)

بیشتر این خطرات و عوارض جزئی و موقتی هستند و در صورت نیاز با دارو، قطره چشم یا جراحی اضافی قابل درمان هستند. با این حال، برخی از آنها ممکن است جدی یا دائمی بوده و نیاز به مراقبت فوری پزشکی داشته باشند.

برای به حداقل رساندن خطرات و عوارض جراحی پلک، باید یک جراح پلاستیک معتبر و ماهر را انتخاب کنید که تجربه زیادی در انجام جراحی پلک داشته باشد. همچنین باید دستورالعمل‌های قبل و بعد از عمل وی را به دقت دنبال کنید و هرگونه علائم عفونت، خونریزی، درد یا تغییرات بینایی را در اسرع وقت گزارش دهید.

خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

جمع‌بندی پایانی

جراحی پلک می‌تواند با اصلاح مشکلات مختلف پلک بالا و پایین ظاهر شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. با این حال، مهم است که بدانیم بعد از جراحی چه انتظاری داریم، چگونه از چشمان خود به درستی مراقبت کنیم و چه خطرات و عوارض احتمالی در آن وجود دارد. شما می‌توانید پس از جراحی پلک چشمان خود را ببندید، اما ممکن است در چند روز یا هفته اول کمی مشکل یا ناراحتی را تجربه کنید. شما باید از اشک مصنوعی یا قطره چشمی استفاده کنید، کمپرس سرد یا یخ بزنید، ماسک چشم بپوشید یا چشمان خود را در شب ببندید، و از هر چیزی که می‌تواند چشم‌هایتان را تحریک یا آسیب برساند اجتناب کنید.

نتایج نهایی جراحی پلک شما ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا ظاهر شود، زیرا پوست و بافت‌های شما به بهبودی ادامه می‌دهند و به شکل جدید خود می‌رسند. تا زمانی که به خوبی از پوست و سلامت خود مراقبت کنید، ظاهری جوان‌تر و با‌طراوت خواهید داشت که می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد. جراحی پلک همچنین می‌تواند با برداشتن پوست اضافی که ممکن است بینایی شما را مختل کند بینایی شما را بهبود بخشد.

جراحی پلک روشی مطمئن و موثر برای افزایش ظاهر و افزایش اعتماد به نفس شماست. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش یا برنامه ریزی برای مشاوره با یکی از جراحان مجرب ما هستید، لطفا همین امروز با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *