سبک زندگی

جراحی پلک پایین از داخل چشم

جراحی پلک پایین از داخل چشم

جراحی پلک پایین که به عنوان بلفاروپلاستی تحتانی نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی محبوب است که برای جوانسازی ظاهر پلک پایین طراحی شده است. در حالی که جراحی بلفاروپلاستی به روش سنتی، یک برش خارجی برای اصلاح بافت‌ها ایجاد می‌کند اما با روش جراحی پلک از داخل چشم دیگر نیازی به ایجاد برش و زخم خارجی نخواهد بود. در این مقاله، به جزئیات این تکنیک نوآورانه، مزایا، ملاحظات و آنچه که باید قبل از بررسی جراحی پلک از طریق ترانس ملتحمه بدانید، خواهیم پرداخت.

درک جراحی پلک پایین از داخل پلک

جراحی پلک پایین از داخل پلک یا بلفاروپلاستی ترانس ملتحمه تحتانی، یک تکنیک جراحی است که شامل ایجاد برش‌هایی در داخل پلک پایین است. این روش به جراح اجازه می‌دهد تا بدون هیچ گونه اسکار و زخم خارجی قابل مشاهده، به ساختارهای زیرین دسترسی داشته باشد و آن‌ها را اصلاح کند. این روش با هدف قرار دادن رسوبات چربی اضافی، شلی و افتادگی پوست، می‌تواند به طور موثر نگرانی‌های زیبایی شناختی رایج مانند کیسه‌های زیر چشم، پف و چین و چروک را برطرف کند.

جراحی پلک پایین از داخل پلک که به آن بلفاروپلاستی ترانس ملتحمه نیز گفته می‌شود، با استفاده از مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. بیهوشی:

این روش با تجویز بیهوشی شروع می‌شود. به طور معمول، بی‌حسی موضعی با آرامبخش یا بیهوشی عمومی برای اطمینان از راحتی بیمار در طول جراحی استفاده می‌شود.

  1. ایجاد برش‌ها:

به محض اینکه بیهوشی اثر کرد، جراح برش‌های کوچکی را در سطح داخلی پلک پایین ایجاد می‌کند. این برش‌ها در امتداد ملتحمه، غشای نازکی که قسمت داخلی پلک را می‌پوشاند، ایجاد شده و از بیرون قابل مشاهده نیستند.

  1. دسترسی به ساختارهای زیرین:

از طریق این برش‌های داخلی، جراح به ساختارهای زیرین پلک تحتانی دسترسی پیدا می‌کند. این ساختار‌ها شامل رسوبات بیش از حد چربی، شلی پوست و شلی عضلانی است که در ایجاد کیسه‌های زیر چشم و پف کردن نقش دارد.

  1. برداشتن یا جابجایی چربی:

بسته به نیازهای خاص فرد، جراح به دقت رسوبات چربی اضافی را خارج می‌کند و یا در جای دیگری قرار می‌دهد. هدف این مرحله دستیابی به کانتور پلک پایینی برای ظاهری جوان‌تر و مشخص‌تر است. مقدار چربی برداشته شده یا تغییر موقعیت آن با توجه به آناتومی منحصر‌به‌فرد بیمار تعیین می‌شود.

  1. درمان عضلانی و پوست:

پس از بررسی رسوبات چربی، جراح ممکن است هرگونه شلی عضلانی یا پوست اضافی موجود در پلک پایین را نیز برطرف کند. ماهیچه‌های زیرین پلک را می‌توان سفت کرده، همچنین پوست شل را می‌توان کوتاه کرد یا برای ظاهری صاف‌تر آن را تغییر موقعیت داد.

  1. بستن برش و بخیه:

هنگامی که اصلاحات لازم در پلک پایین انجام شد، جراح برش‌ها را با استفاده از بخیه‌های قابل‌حل می‌بندد. از آنجایی که برش‌ها به صورت داخلی ایجاد می‌شوند، نیازی به بخیه خارجی نیست.

  1. بهبودی و مراقبت‌های بعدی:

پس از عمل، بیمار به دقت تحت نظر قرار می‌گیرد. دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت‌های بعد از عمل، مانند استفاده از کمپرس سرد، استفاده از قطره‌ها یا پمادهای تجویز شده چشمی، و بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب از قبل به شما ارائه شده است. قرار ملاقات‌های منظم پیگیری با جراح خود برای نظارت بر بهبودی و رفع هرگونه نگرانی داشته باشید.

توجه به این نکته ضروری است که ویژگی‌های تکنیک جراحی ممکن است بسته به نیازهای فردی بیمار و ترجیحات جراح متفاوت باشد. مشاوره با یک جراح ماهر و حاذق بلفاروپلاستی در مشهد برای درک جزئیات این روش و تعیین مناسب‌ترین روش برای دستیابی به نتایج مطلوب بسیار مهم است.

مزایای بلفاروپلاستی پلک پایین ملتحمه

عدم وجود جای زخم: یکی از مهم‌ترین مزایای جراحی پلک پایین از داخل پلک، عدم وجود جای زخم قابل مشاهده است. از آنجایی که برش‌ها روی سطح داخلی پلک ایجاد می‌شود، هیچ بخیه یا علامت خارجی وجود ندارد و نتیجه طبیعی و بدون برش را به دنبال دارد.

کاهش خطر اکتروپیون: اکتروپیون، که در آن پلک پایین به سمت می‌چرخد، یک عارضه بالقوه جراحی بلفاروپلاستی سنتی است. با رویکرد ترانس ملتحمه، خطر اکتروپیون به طور قابل توجهی کم می‌شود، زیرا ساختارهای نگهدارنده پلک پایین دست نخورده باقی می‌مانند.

توزیع مجدد چربی: این تکنیک امکان حذف دقیق یا جابجایی رسوبات چربی اضافی را فراهم می‌کند و در نتیجه کانتور پلک پایینی جوان‌تر و مشخص‌تر می‌شود. جراح می‌تواند ناحیه مورد نظر را برای دستیابی به یک تعادل هماهنگ بین پلک پایین و اجزای صورت اطراف آن تراش دهد.

Lower Eyelid Surgery from Inside the Eyelid

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی پلک پایین از داخل چشم هستند؟

کیفیت پوست: بلفاروپلاستی تحتانی ترانس ملتحمه برای افرادی که خاصیت ارتجاعی پوست خوبی دارند مؤثرتر است. بیمارانی که شلی و افتادگی پوست بیش از حد دارند ممکن است برای دستیابی به نتایج مورد انتظار خود، نیاز به روش‌های اضافی مانند لایه‌برداری مجدد با لیزر یا سفت کردن پوست داشته باشند.

حفره‌های زیر چشم: در حالی که جراحی پلک پایین از داخل پلک، عمدتاً به کیسه‌های زیر چشم ناشی از رسوبات چربی می‌پردازد، اما ممکن است برای افرادی که نواحی توخالی یا فرورفته در زیر چشم دارند مناسب نباشد. در چنین مواردی می‌توان فیلرهای پوستی یا پیوند چربی را برای حجم‌دهی در نظر گرفت.

سلامت کلی: مانند هر روش جراحی دیگری، داشتن سلامت کلی قبل از انجام عمل جراحی پلک پایین ضروری است. جراح خود را در مورد هر‌گونه شرایط پزشکی، آلرژی یا داروهایی که مصرف می‌کنید، از قبل مطلع کنید.

بهبودی و مراقبت‌های پس از جراحی پلک پایین

تورم و کبودی بعد از عمل: تورم و کبودی پس از جراحی پلک پایین شایع است. استفاده از کمپرس سرد و بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب می‌تواند در به‌حداقل‌رساندن این اثرات کمک شایانی کند. جراح شما نیز ممکن است داروهایی را برای کاهش ناراحتی و بهبودی تجویز کند.

ملاقات‌های بعدی: قرار ملاقات‌های پیگیری منظم با جراح برای نظارت بر پیشرفت شما و رفع هرگونه نگرانی در طول دوره بهبودی بسیار مهم است. حتما به تمام دستورالعمل‌های بعد از عمل پایبند باشید و در معاینات برنامه‌ریزی شده شرکت کنید.

جمع‌بندی نهایی

جراحی پلک پایین از داخل چشم، یک رویکرد نوآورانه برای رفع نگرانی‌های زیبایی پلک پایین با حداقل زخم و کاهش عوارض را ارائه می‌دهد. با درک مزایا، ملاحظات و جنبه‌های بازیابی این تکنیک، می‌توانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، بگیرید. با یک جراح ماهر و حاذق بلفاروپلاستی در مشهد مانند دکتر سید حسن بابایی مشورت کنید تا در مورد اهداف خود صحبت کرده و مناسب‌ترین رویکرد را برای دستیابی به ظاهر شاداب و جوانی که می‌خواهید تعیین کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *