سبک زندگی

انواع بلفاروپلاستی چیست؟

انواع بلفاروپلاستی چیست؟
بلفاروپلاستی که به عنوان جراحی پلک نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی است که می‌تواند ظاهر و عملکرد پلک‌ها را بهبود بخشد. بلفاروپلاستی می تواند جنبه های زیبایی و عملکردی چشم را بهبود بخشد، مانند کاهش افتادگی پوست، از بین بردن چربی اضافی، اصلاح افتادگی پلک، تقویت فرم چشم و بهبود بینایی. جراحی پلک می‌تواند پوست، چربی و ماهیچه اضافی را از پلک‌های بالا یا پایین یا هر دو حذف کند تا ظاهری جوان‌تر و هوشیارتر ایجاد کند. بلفاروپلاستی انواع مختلفی دارد ولی معمولا از لحاظ دلایل انجام، دو نوع اصلی دارد که عبارتند از: زیبایی و عملکردی. جراحی پلک بسته به نوع هدف، با تکنیک مختلفی انجام می‌شود و بسته به نیاز و ترجیحات شما می‌توان آن‌ها را به صورت جداگانه یا با هم انجام داد. در ادامه به بررسی دقیق‌تر انواع بلفاروپلاستی می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

انواع بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی از نظر هدف انجام به دو نوع اصلی تقسیم می‌شود: عملکردی و زیبایی.

بلفاروپلاستی عملکردی

جراحی پلک عملکردی برای بهبود میدان دید و بینایی که توسط پوست یا چربی اضافی روی پلک بالایی مسدود شده است انجام می‌شود. این مسدود شدن می‌تواند باعث ایجاد مشکل در فعالیت‌های روزانه مانند خواندن، رانندگی یا کار شود. بلفاروپلاستی عملکردی ممکن است تحت پوشش بیمه پزشکی قرار گیرد اگر از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده شود. برای واجد شرایط بودن برای پوشش بیمه، ممکن است نیاز باشد که تحت یک آزمایش میدان بینایی قرار بگیرید تا میزان بینایی شما تحت آزمایش قرار بگیرد.

بلفاروپلاستی زیبایی

این نوع بلفاروپلاستی برای بهبود زیبایی پلک‌ها انجام می‌شود. این بلفاروپلاستی می‌تواند نگرانی‌های زیبایی مانند کیسه‌های زیر چشم، چین و چروک، حلقه‌های تیره یا پف را برطرف کند. بلفاروپلاستی زیبایی را می‌توان بر اساس اهداف و نیاز شما بر روی پلک‌های بالا یا پایین و یا هر دو انجام داد. بلفاروپلاستی زیبایی معمولاً تحت پوشش بیمه نیست زیرا یک جراحی انتخابی در نظر گرفته می‌شود. جراحی پلک از نظر تکنیک انجام شدن، انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایا و خطرات خاص خود را دارند. رایج ترین انواع عبارتند از:
بلفاروپلاستی پلک بالا
این نوع بلفاروپلاستی بر روی پلک بالایی از طریق برشی در امتداد چین طبیعی پلک انجام می‌شود. برای بیمارانی که شلی یا افتادگی پلک بالایی دارند که بینایی آن‌ها را مختل کرده یا آن‌ها را خسته یا سالخورده نشان می‌دهد مناسب است. همچنین می‌تواند شکل بهتری به چشم داده و آن را مشخص‌تر و جوان‌تر می‌کند. این روش یک اسکار کوچک باقی گذاشته و زمان بهبودی طولانی‌تری دارد.
بلفاروپلاستی پلک پایین
بلفاروپلاستی تحتانی بر روی پلک‌های تحتانی برای از بین بردن یا کاهش کیسه‌ها، پف یا سیاهی زیر چشم انجام می‌شود. برش‌ها را می‌توان به صورت خارجی، درست زیر خط مژه یا داخل پلک پایین (ترانس ملتحمه) ایجاد کرد. سپس جراح چربی و پوست اضافی را برمی‌دارد یا تغییر موقعیت می‌دهد. همچنین ممکن است چربی یا فیلرها را برای صاف کردن فرورفتگی‌های اشک (حفره‌های بین پلک‌های پایینی و گونه‌ها) تزریق کند. نتیجه ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر خواهد بود.
بلفاروپلاستی ترانس ملتحمه
این نوع بلفاروپلاستی بر روی پلک‌های تحتانی و از طریق یک برش در داخل پلک انجام می‌شود. برای بیمارانی که حداقل پوست اضافی دارند و عمدتاً م‌خواهند رسوبات چربی زیر چشم را از بین ببرند مناسب است. مزیت این روش این است که هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای باقی نمی گذارد و زمان بهبودی سریع‌تری دارد.
بلفاروپلاستی از راه پوست
این نوع بلفاروپلاستی در پلک‌های تحتانی نیز انجام می‌شود اما از طریق برش در امتداد خط مژه. این روش برای بیمارانی که پوست اضافی متوسط تا شدید و چربی زیر چشم دارند مناسب است و همچنین می‌تواند چین و چروک و خطوط ریز اطراف چشم را برطرف کند. مشکل این روش باقی گذاشتن یک اسکار کوچک و داشتن زمان بهبودی طولانی‌تر است.
بلفاروپلاستی آسیایی
این نوع جراحی در پلک‌های فوقانی نیز انجام می‌شود اما با هدف ایجاد چین پلک مضاعف برای بیمارانی که دارای پلک مونولید یا تک‌چین هستند. این روش می‌تواند ظاهر و اندازه چشم‌ها را تغییر دادخ و آن‌ها را هوشیارتر و شاداب‌تر نشان دهد. بلفاروپلاستی یک جراحی ایمن و موثر است که می تواند ظاهر و عملکرد چشم ها را بهبود بخشد. اما بدون خطرات و عوارضی مانند عفونت، خونریزی، کبودی، تورم، خشکی چشم، عدم تقارن، اسکار یا نارضایتی از نتایج نیست. بنابراین، مهم است که با یک جراح پلاستیک ماهر و با‌تجربه بلفاروپلاستی در مشهد مشورت کنید که بتواند وضعیت شما را ارزیابی کرده و بهترین نوع بلفاروپلاستی را برای شما توصیه کند. نمونه جراحی دکتر بابایی بهترین جراح بلفاروپلاستی مشهد

چه کسی کاندیدای خوبی برای بلفاروپلاستی است؟

بلفاروپلاستی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای افرادی باشد که می‌خواهند با جوان سازی چشم‌های خود ظاهر و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. با این حال، همه کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند. کاندیدای مناسب برای انواع بلفاروپلاستی، باید شرایط زیر را دارا باشند: – از سلامت کلی برخوردار باشید و هیچ گونه بیماری چشمی جدی نداشته باشید. – انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج جراحی داشته باشید. – سیگار نکشید یا حاضر به ترک قبل و بعد از جراحی نباشید. – دارای خاصیت ارتجاعی پوست و تون عضلانی اطراف چشم باشد.

روند بهبودی بعد از انواع بلفاروپلاستی

پس از جراحی پلک، روند بهبودی بسته به نوع و وسعت جراحی و همچنین عوامل فردی شما مانند سن، سلامت، کیفیت پوست و سبک زندگی متفاوت است. با این حال، در چند روز اول مقداری کبودی، تورم و قرمزی در اطراف چشم‌ها خواهید داشت که به مرور برطرف خواهد شد. تا یک ماه بعد از جراحی، اکثر تورم و کبودی از بین رفته و رد بخیه نیز شروع به محو شدن می‌کند. با اینکه بلفاروپلاستی می‌تواند شما را جوان‌تر و هوشیارتر نشان دهد، اما نمی‌تواند روند پیری را متوقف کند. بلفاروپلاستی نتایج همیشگی و دائمی ندارد ولی تا زمانی که به خوبی از پوست و سلامت خود مراقبت کنید، می‌توانید سال‌ها از مزایای جراحی خود بهره‌مند شوید. پلک‌های شما در طول زمان به دلیل جاذبه، آسیب خورشید، ژنتیک و عوامل دیگر به تغییر ادامه می‌دهند. با این حال، می‌توانید با رعایت نکاتی ساده مانند استفاده از عینک آفتابی و ضد‌آفتاب، استفاده نکردن از سیگار و الکل، داشتن رژیم غذایی سالم، نوشیدن مقدار آب مناسب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان از نتایج جراحی خود لذت خواهید برد.

جمع‌بندی پایانی

بلفاروپلاستی می‌تواند یک جراحی تغییر دهنده زندگی باشد که می‌تواند شما را جوان‌تر، شادتر و هوشیارتر نشان دهد. بلفاروپلاستی روشی مطمئن و موثر برای بهبود ظاهر و عملکرد پلک‌های شماست. با این حال، نتایج این جراحی همیشگی نبوده و نیاز به مراقبت و داشتن یک لایف استایل سالم دارد. اگر به جراحی پلک علاقه دارید، باید با یک جراح پلاستیک ماهر و متخصص در عمل‌های صورت مانند دکتر بابایی بهترین جراح بلفاروپلاستی مشهد مشورت کنید. جراح چشم‌های شما را ارزیابی کرده، اهداف و انتظارات شما را مورد بحث قرار داده و بهترین نوع بلفاروپلاستی را برای شما را انتخاب می‌کند. همچنین می‌تواند خطرات، مزایا، هزینه‌ها و روند بهبودی جراحی پلک را توضیح دهد. اگر می‌خواهید در مورد این روش بیشتر بدانید یا برای مشاوره با دکتر بابایی برنامه ریزی کنید، لطفا همین امروز با ما تماس بگیرید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *