ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی چیست؟ هرچه که باید در مورد جراحی شکم بدانید

ابدومینوپلاستی چیست؟ هرچه که باید در مورد جراحی شکم بدانید

جراحی زیبایی شکم که از نظر فنی به آن ابدومینوپلاستی گفته می‌شود، یکی از آن دسته از جراحی‌ها در زمینه جراحی زیبایی است که اخیرا و در دنیای امروز محبوبیت زیادی به دست آورده و نظرات خوبی را به خود جلب کرده است. در دنیای جراحی‌های زیبایی کمتر روشی مانند ابدومینوپلاستی، چنین محبوبیتی به‌دست آورده است. ابدومینوپلاستی یک روش جراحی متحول‌کننده بوده است که با حذف پوست اضافی، چربی و ضعف عضلانی، شکمی باریک‌تر و ظریف‌تر برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین اگر در مورد اینکه ابدومینوپلاستی چیست، شامل چه مواردی می‌شود یا چگونه می‌تواند به شما کمک کند می‌پرسید، این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یک روش جراحی است که برای تغییر شکل و کانتور شکم با برداشتن پوست و چربی اضافی و همچنین سفت کردن عضلات زیرین طراحی شده است. این روش به ویژه در میان افرادی که کاهش وزن قابل توجهی داشته، بارداری یا پیری را تجربه کرده‌ که منجر به افتادگی پوست و ضعیف شدن عضلات شکم شود و همچنین اضافه وزن‌های بالا که در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند، محبوبیت دارد.

ابدومینوپلاستی یک روش از پیش طراحی شده و یکسان نیست. در عوض، برای پاسخگویی به نیازها و اهداف هر بیمار به صورت منحصر‌به‌فرد طراحی شده است. در طی انجام عمل جراحی شکم، جراح برشی را به صورت استراتژیک ایجاد کرده تا جای زخم قابل مشاهده را به حداقل برساند. پس از ایجاد برش،‌جراح پوست و چربی اضافی را از بین برده، عضلات ضعیف یا جدا شده شکم را ترمیم می‌کند و بافت‌های باقی‌مانده را برای ایجاد کانتور شکمی صاف‌تر و محکم‌تر تغییر می‌دهد یا سفت می‌کند.

انواع ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی هرگز یک جراحی با روش یکسان نیست، بلکه با توجه به نیازها و اهداف فردی بیمار سفارشی می‌شود. در حین انجام عمل جراحی شکم، جراح به طور استراتژیک برشی را ایجاد می‌کند که کمترین جای زخم را ایجاد کرده، پوست و چربی اضافی را از بین می‌برد، عضلات ضعیف یا جدا شده شکم را ترمیم می‌کند و همچنین بافت باقیمانده را حرکت می‌دهد تا شکمی یکنواخت و محکم ایجاد کند.

  1. ابدومینوپلاستی سنتی:

که به آن تامی تاک کامل نیز گفته می‌شود، این فرآیند شامل ایجاد برش افقی بین استخوان‌های لگن است. این برش افقی به پزشک اجازه می‌دهد چربی و پوست بیش از حد بالا رفته و زیر ناف را برطرف کند. عضلات شکم نیز در طی این روش کشیده شده و سفت می‌شوند که در نتیجه بیمار خط کمر مشخص‌تری خواهد داشت.

  1. مینی ابدومینوپلاستی:

این روش برای بیمارانی که پوست اضافی یا چربی کمی در قسمت پایین شکم خود دارند بهترین است. یک برش کوچک در قسمت پایین شکم در این روش ایجاد می‌شود. مینی ابدومینوپلاستی در مقایسه با تامی تاک سنتی کمتر تهاجمی بوده، بنابراین برای افرادی که پوست اضافه کم یا اضافه وزن در یک ناحیه مشخص دارند بسیار مناسب خواهد بود.

  1. ابدومینوپلاستی محیطی:

این روش که به آن ابدومینوپلاستی گرداگرد یا 360 نیز گفته می‌شود برای بیمارانی که نیاز به اصلاح گسترده‌تری دارند، توصیه می‌شود. این روش شامل ایجاد یک برش طولانی‌ و افقی است که تا اطراف باسن گسترش یافته و به جراح این امکان را می‌دهد تا پوست و چربی اضافی را نه تنها از روی شکم، بلکه روی پهلوها و پشت و اطراف کمر نیز برطرف کند.

مزایای ابدومینوپلاستی

بهبود شکل بدن: ابدومینوپلاستی می‌تواند با از بین بردن پوست و چربی اضافی، بهبود قابل توجهی در کانتور و شکل بدن ایجاد کند که در نتیجه شکمی صاف‌تر و زیبا‌تر داشته باشید.

افزایش سطح اعتماد به نفس: پس از یک جراحی موفقیت آمیز شکم، بسیاری از افراد گزارش کرده‌اند که احساس اعتماد‌به‌نفس و عزت نفس بیشتری داشته‌اند، زیرا از شکل و زیبایی بدن خود مطمئن هستند. این جراحی باعث شده این افراد احساس راحتی بیشتری با خودشان داشته و از ظاهرشان رضایت داشته باشند.

ترمیم عضله: ابدومینوپلاستی فقط جنبه زیبایی ندارد. این جراحی علاوه بر جنبه زیبایی همچنین می‌تواند مسائل عملکردی بدن مانند عضلات ضعیف یا جدا شده شکم که می‌تواند در اثر بارداری یا کاهش وزن ناگهانی ایجاد شود را نیز برطرف کند.

ابدومینوپلاستی چیست؟ هرچه که باید در مورد جراحی شکم بدانید

روند بهبودی و بازیابی قدرت

روند بهبودی بخش مهمی از جراحی است که نیاز به صبر و رعایت دستورالعمل‌های بعد از عمل دارد. بیماران می‌توانند در روزها و هفته‌های پس از جراحی انتظار مقداری ناراحتی، تورم و کبودی را داشته باشند که با داروهای مسکن تجویز شده و استراحت کافی، قابل کنترل خواهد بود.

در هفته‌های اولیه، بیماران باید دستورالعمل‌های جراح را در مورد فعالیت‌های محدود، پوشیدن لباس فشرده‌سازی مخصوص و مراجعه به کلینیک برای هر قرار ملاقات بعدی برای نظارت بر بهبودی را دنبال کنند. بیشتر بیماران می‌توانند پس از چند هفته، فعالیت‌های سبک را از سر گرفته و حتی کار کنند، اما تا زمانی که بیمار توسط پزشک معاینه نشود، باید از انجام فعالیت‌های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کند.

روند بهبودی کامل پس از جراحی ابدومینوپلاستی می‌تواند چندین ماه طول بکشد، در این مدت بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که با کاهش تورم و بهبود یافتن اسکارهای برش، بهبودی تدریجی در کانتور و شکل شکم خود مشاهده کنند. برای بیمارانی که جراحی ابدومینوپلاستی انجام می‌دهند حفظ سبک زندگی سالم از جمله ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب برای حفظ و پیگیری نتیجه ابدومینوپلاستی در دراز مدت بسیار مهم است. اگر مشتاق انجام جراحی ابدومینوپلاستی هستید، دکتر بابایی از بهترین جراحان انجام جراحی شکم یا همان ابدومینوپلاستی در مشهد هستند که با دیدن نمونه جراحی‌های ایشان میزان مهارت و تخصص را متوجه خواهید شد.

جمع‌بندی پایانی

ابدومینوپلاستی یک جراحی زیبایی کاملاً تغییر‌دهنده زندگی است که با از بین بردن شلی پوست، چربی و عضله اضافی، کانتور شکم شما را کوچک‌تر و زیباتر می‌کند. چه تصمیم داشته باشید که برای اهداف زیبایی شناسی ابدومینوپلاستی را انجام دهید یا صرفاً برای بازگرداندن بدن قبلی خود پس از تغییرات چشمگیر در زندگی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با یک جراح پلاستیک دارای مجوز و متخصص در روش‌های کانتورینگ بدن، مشورت کنید.

دانستن نحوه عملکرد ابدومینوپلاستی، تعیین انتظارات واقع بینانه و متعهد شدن به یک برنامه بهبودی مناسب، همچنین ایجاد یک سبک زندگی سالم، راهی برای شروعی جدید از نسخه‌ای تازه از خودتان است. اولین قدم را به سوی شروعی جدید برداشته، از پتانسیل ابدومینوپلاستی برای افزایش زیبایی ظاهری و بدنی و همینطور افزایش عزت نفس خود استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *