سبک زندگی

آیا می‌توان پلک‌ها را به طور طبیعی لیفت کرد؟

آیا می‌توان پلک‌ها را به طور طبیعی لیفت کرد؟

این سوالی است که بسیاری از افراد با مشاهده علائم پیری مانند شلی، افتادگی یا پلک افتاده از خود می‌پرسند. اغلب گفته می‌شود که چشم‌ها دریچه‌ای به روح هستند و داشتن چشمانی جوان و درخشان می‌تواند تفاوت زیادی در ظاهر و اعتماد‌به‌نفس فرد ایجاد کند. اما آیا می‌توان پلک‌ها را به طور طبیعی بدون جراحی یا تزریق لیفت کرد و بالا برد؟ پاسخ این است که بله. راه‌هایی برای لیفت پلک و چشم به‌صورت طبیعی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

روش‌های طبیعی لیفت پلک

راه‌های طبیعی برای لیفت کردن پلک‌ها و بهبود شکل و کانتور آن‌ها وجود دارد. با این حال، این روش‌ها ممکن است برای همه کارساز نبوده و همینطور نتایج چشمگیری ایجاد نکنند. همچنین نتایج این روش‌ها دائمی نبوده و برای حفظ اثرات، نیاز به تمرین مداوم و منظم دارند. در اینجا چند روش طبیعی برای لیفت کردن پلک وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید:

تمرینات صورت

تمرینات صورت برای تقویت و تقویت عضلات صورت، از جمله آن‌هایی که پلک‌ها را کنترل می‌کنند، طراحی شده‌اند. با انجام منظم ورزش‌های صورت می‌توانید خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست خود را بهبود بخشیده و چین و چروک و افتادگی پوست را کاهش دهید. برخی از تمرینات صورت که پلک‌ها را هدف قرار می‌دهند عبارتند از:

– فشار دادن چشم: چشمان خود را محکم ببندید و به مدت 5 ثانیه نگه دارید. سپس آن‌ها را کاملا باز کرده و 5 ثانیه دیگر نگه دارید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

– لیفت ابرو: ابروهای خود را تا جایی که می‌توانید بالا بیاورید و 5 ثانیه نگه دارید. سپس آن‌ها را پایین بیاورید و استراحت کنید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

– لیفت پیشانی: انگشتان خود را روی پیشانی خود قرار دهید و به آرامی آن را به سمت بالا بکشید. در عین حال سعی کنید با ابروهای خود در برابر حرکت مقاومت کنید. 5 ثانیه نگه داشته و استراحت کنید. 10 بار تکرار کنید.

ماساژ

ماساژ می‌تواند گردش خون و تخلیه لنفاوی در ناحیه چشم را تحریک کند که می‌تواند به کاهش پف، التهاب و احتباس مایعات کمک کند. همچنین می‌تواند ماهیچه‌ها را شل کرده و پوست را صاف کند. برخی از تکنیک‌های ماساژ که می‌تواند به لیفت کردن پلک کمک کند عبارتند از:

– ماساژ کانتور چشم: از انگشت حلقه خود از گوشه داخلی چشم به گوشه بیرونی به آرامی در امتداد استخوان چشم به صورت دایره‌ای ضربه بزنید، و سپس دوباره برگردید. این کار را به مدت 1 دقیقه روی هر چشم انجام دهید.

– ماساژ پلک: با انگشت حلقه خود را به آرامی فشار دهید و در امتداد پلک بالایی خود از گوشه داخلی به گوشه بیرونی بکشید و سپس دوباره برگردید. این کار را به مدت 1 دقیقه روی هر چشم انجام دهید.

– نقاط طب فشاری: برخی نقاط طب فشاری در اطراف چشم وجود دارد که می‌تواند به لیفت کردن پلک‌ها و افزایش سلامت چشم کمک کند. می‌توانید با استفاده از نوک انگشتان خود به آرامی این نقاط را به مدت 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. برخی از این نکات عبارتند از:

– BL2: در انتهای داخلی ابروهای شما قرار دارد، جایی که به پل بینی شما برخورد می‌کنند.

– GB14: در بالای ابروهای شما، در یک راستا با مردمک چشمانتان وقتی مستقیم به جلو نگاه می‌کنید.

– ST2: در زیر چشمان شما، در یک راستا با مردمک‌های شما وقتی مستقیم به جلو نگاه می‌کنید، به اندازه یک انگشت از لبه کاسه چشم شما فاصله دارد.

درمان‌های طبیعی

برخی از داروهای طبیعی وجود دارند که می‌توانند به تغذیه پوست اطراف چشم و در نتیجه لیفت کردن پلک‌ها کمک کنند. این موارد ممکن است دارای خواص ضد‌التهابی، آنتی‌اکسیدانی، مرطوب‌کننده یا جمع‌کننده بوده که می‌تواند برای ناحیه چشم مفید باشد. برخی از این درمان‌ها عبارتند از:

– برش‌های خیار: برش‌های خیار یک درمان کلاسیک برای تسکین و طراوت چشم است. آن‌ها همچنین می‌توانند به سفت شدن پوست و کاهش تورم کمک کنند. به سادگی دو برش خیار سرد شده را روی چشمان خود قرار دهید و به مدت 15 دقیقه استراحت کنید.

– سفیده تخم‌مرغ: سفیده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و کلاژن است که می‌تواند به سفت شدن پوست و صاف کردن چین و چروک‌ها کمک کند. همچنین می‌تواند به عنوان یک چسب طبیعی عمل کند که می‌تواند به طور موقت پلک‌ها را لیفت کند. کافی است سفیده تخم‌مرغ را با همزن بزنید تا کف کند و آن را با یک سواب پنبه‌ای روی پلک‌های بالایی خود بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.

– ژل آلوئه‌ورا: ژل آلوئه‌ورا یک مرطوب‌کننده طبیعی است که می‌تواند پوست اطراف چشم را آبرسانی و تغذیه کند. همچنین می‌تواند به کاهش التهاب و بهبودی کمک کند. به سادگی مقداری ژل آلوئه‌ورا تازه را روی پلک‌های بالایی خود بمالید و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی پوست بماند یا بعد از 15 دقیقه بشویید.

آیا می‌توان پلک‌ها را به طور طبیعی لیفت کرد؟

نکاتی برای حفظ سلامت چشم و پلک

چه بخواهید راه‌های طبیعی برای بلند کردن پلک‌ها را امتحان کنید یا از روش‌های زیبایی استفاده کنید، در هر صورت، همیشه باید مراقب چشم‌ها و سلامت کلی خود باشید؛ زیرا می‌توانند بر ظاهر و عملکرد پلک‌های شما تأثیر بگذارند. برخی از نکاتی که می‌تواند به شما در حفظ سلامت چشم و پلک کمک کند عبارتند از:

– به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید:

کم‌خوابی می‌تواند باعث خستگی، خشکی و پف چشم شما شود که می‌تواند باعث افتادگی و کدر شدن پلک‌های شما شود. حداقل 7 تا 8 ساعت خواب باکیفیت هر شب را هدف قرار دهید و از استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب خودداری کنید.

– هیدراته بمانید و خوب غذا بخورید:

کم‌آبی و تغذیه نامناسب می‌تواند بر سلامت و قابلیت ارتجاعی پوست شما از جمله پوست اطراف چشم شما تاثیر بگذارد. مقدار زیادی آب بنوشید و رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که شامل میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی، چربی‌های سالم و غلات کامل است. از نمک، شکر، الکل و کافئین بیش از حد خودداری کنید، زیرا می‌توانند آب بدن شما را کم کرده و باعث احتباس مایعات در اطراف چشم شما شوند.

– از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید:

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به پوست ظریف اطراف چشم آسیب برساند و باعث پیری زودرس مانند چین و چروک، افتادگی و رنگدانه شود. هر زمان که بیرون می‌روید از عینک آفتابی استفاده کنید که 100% اشعه ماوراء بنفش را مسدود می‌کند و کرم ضد‌آفتاب یا مرطوب‌کننده با SPF را به ناحیه چشم خود بزنید.

– از کشیدن سیگار و مالیدن چشم‌ها خودداری کنید:

سیگار می‌تواند روند پیری پوست شما را تسریع کند و باعث شود که خاصیت ارتجاعی و استحکام آن از‌بین‌برود. همچنین می‌تواند چشم‌های شما را تحریک کند و آن‌ها را خشک و قرمز کند. مالیدن چشم‌ها نیز می‌تواند به پوست آسیب برساند و باعث کشیدگی و افتادگی آن شود. اگر سیگاری هستید سیگار را ترک کنید و در صورت خارش یا تحریک از قطره‌های چشمی یا کمپرس سرد برای تسکین چشم استفاده کنید.

جمع‌بندی نهایی

آیا می‌توان پلک‌ها را به طور طبیعی لیفت کرد؟ بله، شما می‌توانید برخی از روش‌های طبیعی بالا کشیدن پلک را که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم، امتحان کنید. با این حال، این روش‌ها نتایج چشمگیری نداشته و ممکن است برای همه کارساز نباشد. آن‌ها همچنین دائمی نیستند و برای حفظ اثرات نیاز به تمرین مداوم و منظم دارند. اگر می‌خواهید راه حلی ماندگارتر و قابل توجه برای لیفت کردن پلک‌های خود داشته باشید، ممکن است بخواهید از روش‌های زیبایی مانند بلفاروپلاستی در مشهد یا تزریق بوتاکس استفاده کنید. این روش‌ها می‌توانند شلی یا افتادگی را با برداشتن پوست، چربی یا ماهیچه اضافی اصلاح کنند. با این حال، این روش‌ها خطرات، هزینه‌ها و زمان بهبودی نیز دارند، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری برای انجام آن‌ها باید با یک پزشک متخصص و با‌تجربه مشورت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *