سبک زندگی

آیا در حین بلفاروپلاستی بیدار هستم؟

آیا در حین بلفاروپلاستی بیدار هستم؟

بلفاروپلاستی که به عنوان جراحی پلک نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی است که می‌تواند با از بین بردن پوست، چربی و ماهیچه‌های اضافی، ظاهر پلک بالا و پایین را بهبود بخشد. بلفاروپلاستی همچنین می‌تواند مشکلات عملکردی مانند افتادگی پلک را که بینایی را مختل می‌کند یا باعث ناراحتی می‌شود، اصلاح کند. اگر قصد بلفاروپلاستی را دارید، ممکن است برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که چه نوع بیهوشی برای بلفاروپلاستی استفاده خواهد شد و آیا شما بیدار خواهید بود یا خواب. پاسخ به عوامل مختلفی مانند وسعت جراحی، سابقه پزشکی، ترجیحات شما و توصیه‌های جراح بستگی دارد.

در این مقاله انواع بیهوشی قابل استفاده برای بلفاروپلاستی و مزایا و معایب هر گزینه را توضیح خواهیم داد. ما همچنین نکاتی را در مورد نحوه آماده شدن برای جراحی و آنچه در طول و بعد از عمل باید انتظار داشته باشید ارائه خواهیم داد.

انواع بیهوشی برای بلفاروپلاستی

سه نوع بیهوشی اصلی وجود دارد که می‌توان برای بلفاروپلاستی استفاده کرد: بی‌حسی موضعی، بی‌حسی موضعی با آرام‌بخش و بیهوشی عمومی.

بی‌حسی موضعی:

این روش شامل تزریق یک ماده بی‌حس‌کننده به ناحیه پلک برای جلوگیری از احساس درد است. شما بیدار خواهید بوده و از اطراف خود آگاه خواهید بود، اما هیچ درد و ناراحتی احساس نخواهید کرد. بی‌حسی موضعی معمولاً با آرام‌بخش خوراکی (مانند والیوم) ترکیب می‌شود تا به آرامش و کاهش اضطراب کمک کند. بی‌حسی موضعی ساده‌ترین و ایمن‌ترین گزینه برای بلفاروپلاستی است، زیرا خطرات و عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر انواع بیهوشی دارد. همچنین هزینه کمتری داشته و نیازی به کار قبل از عمل یا زمان بهبودی بعد از عمل ندارد. با این حال، برخی از بیماران ممکن است بیدار بودن در طول جراحی را استرس‌زا یا ناراحت‌کننده بدانند و ممکن است ترجیح دهند خواب باشند.

بی‌حسی موضعی با آرام‌بخشی:

این روش شامل تزریق یک ماده بی‌حس‌کننده به ناحیه پلک و همچنین تزریق آرام‌بخش داخل وریدی (IV) برای ایجاد خواب‌آلودگی است. شما کاملا بیهوش نخواهید شد، اما چیزی در مورد جراحی به خاطر نمی‌آورید. همچنین هیچ درد یا ناراحتی را احساس نخواهید کرد. بی‌حسی موضعی همراه با آرامبخش گزینه خوبی برای بیمارانی است که نگران بیدار شدن در حین جراحی هستند یا نیاز به جراحی گسترده‌تری دارند که ممکن است طولانی‌تر شود. نسبت به بی‌حسی موضعی به تنهایی راحتی و آرامش بیشتری را فراهم می‌کند، اما خطرات و عوارض جانبی بیشتری نسبت به بی‌حسی موضعی دارد. همچنین این روش گران‌تر بوده و نیاز به کار قبل از عمل و زمان بهبودی بعد از عمل دارد. پس از جراحی به کسی نیاز دارید که شما را به خانه برساند.

بیهوشی عمومی:

این روش شامل استنشاق یا تزریق دارویی است که شما را کاملاً بیهوش خواهد کرد. شما هیچ گونه درد یا ناراحتی احساس نکرده، اما هیچ کنترلی بر تنفس یا سایر عملکردهای بدن خود نخواهید داشت. بیهوشی عمومی به ندرت برای بلفاروپلاستی استفاده می‌شود، زیرا در بیشتر موارد نیازی به این کار نیست و بیشترین خطرات و عوارض جانبی را در بین انواع بیهوشی به همراه دارد. بیهوشی عمومی گران‌ترین گزینه بوده و نیاز به کار قبل از عمل و زمان بهبودی بعد از عمل دارد. پس از جراحی به کسی نیاز دارید که شما را به خانه برساند.

نحوه انتخاب بهترین نوع بیهوشی برای بلفاروپلاستی

بهترین نوع بیهوشی برای بلفاروپلاستی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند:

– وسعت جراحی: اگر یک عمل جراحی ساده پلک بالایی انجام می‌دهید که می‌تواند در کمتر از یک ساعت انجام شود، بی‌حسی موضعی ممکن است کافی باشد. اگر جراحی پلک پایین پیچیده‌تری انجام می‌دهید که ممکن است بیشتر طول بکشد، بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌بخشی یا بیهوشی عمومی ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد.

– سابقه پزشکی: اگر شرایط پزشکی یا آلرژی دارید که ممکن است بر پاسخ شما به بیهوشی تاثیر بگذارد، مانند مشکلات قلبی، مشکلات ریوی، دیابت یا اختلالات خونریزی، باید قبل از جراحی با جراح و متخصص بیهوشی خود در میان بگذارید. آن‌ها بر اساس وضعیت سلامتی شما، ایمن‌ترین نوع بیهوشی را به شما توصیه می‌کنند.

– ترجیحات شما: اگر با بیدار بودن در طول جراحی راحت هستید و ترجیح می‌دهید از خطرات و هزینه‌های آرام بخشی یا بیهوشی عمومی اجتناب کنید، بی‌حسی موضعی ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. اگر از بیدار بودن در حین جراحی عصبی هستید و ترجیح می‌دهید هیچ خاطره‌ای از آن نداشته باشید، بی‌حسی موضعی همراه با آرامبخش یا بیهوشی عمومی ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.

در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد نوع بیهوشی برای بلفاروپلاستی در مشهد باید با مشورت جراح و متخصص بیهوشی شما گرفته شود. آن‌ها مزایا و خطرات هر گزینه را توضیح داده و به شما کمک می‌کنند گزینه‌ای را انتخاب کنید که مطابق با نیازها و انتظارات شما باشد.

نمونه جراحی دکتر بابایی بهترین جراح بلفاروپلاستی مشهد

چگونه برای بلفاروپلاستی خود آماده شویم؟

صرف نظر از نوع بیهوشی که برای بلفاروپلاستی خود انتخاب می‌کنید، مراحلی وجود دارد که باید برای آماده شدن برای جراحی خود انجام دهید:

– دستورات جراح خود را به‌طور دقیق دنبال کنید. دستورالعمال‌های جراح خود را در مورد داروهایی که باید قبل از جراحی مصرف کنید یا از آن‌ها اجتناب کنید، دنبال کنید. برخی از داروها مانند آسپرین، ایبوپروفن یا داروهای رقیق‌کننده خون ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند و باید حداقل یک هفته قبل از جراحی قطع شوند. برخی از مکمل‌های گیاهی مانند سیر یا جینسینگ نیز ممکن است با بیهوشی تداخل داشته باشند و باید از مصرف آن‌ها اجتناب شود.

– بعد از نیمه شب، شب قبل از جراحی چیزی نخورید و ننوشید. این امر خطر تهوع و استفراغ را در حین یا بعد از جراحی کاهش می‌دهد.

– هماهنگ کنید که شخصی در کنار شما باشد. ترتیبی دهید که شخصی شما را به مرکز جراحی براند و حداقل 24 ساعت بعد از جراحی در کنار شما بماند. پس از جراحی قادر به رانندگی یا کار با ماشین نخواهید بود و ممکن است در انجام فعالیت‌های روزانه به کمک نیاز داشته باشید.

– وسایل ضروری همراه داشته باشید. یک کیف با وسایل ضروری برای روز جراحی خود ببندید، مانند کارت شناسایی، کارت بیمه، عینک یا لنز تماسی و تعویض لباس. همچنین ممکن است بخواهید سرگرمی‌هایی مانند کتاب، مجله یا پخش‌کننده موسیقی برای گذراندن زمان قبل و بعد از جراحی به همراه داشته باشید.

جمع‌بندی نهایی

بلفاروپلاستی یک روش ایمن و موثر است که می‌تواند ظاهر و عملکرد پلک شما را با از بین بردن پوست، چربی و ماهیچه اضافی از پلک‌های بالا و پایین بهبود بخشد. بلفاروپلاستی را می‌توان با انواع مختلف بیهوشی بسته به ترجیحات و نیازهای شما انجام داد. بی‌حسی موضعی ساده‌ترین و ایمن‌ترین گزینه‌ای است که شما را در طول جراحی بیدار اما بدون درد نگه می‌دارد. بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌بخش گزینه خوبی است که باعث خواب‌آلودگی شما می‌شود اما در طول جراحی بیهوش نمی‌شوید. بیهوشی عمومی به ندرت برای بلفاروپلاستی استفاده می‌شود زیرا باعث بیهوشی کامل شما در حین جراحی می‌شود. برای آماده شدن برای بلفاروپلاستی خود، باید دستورالعمل های جراح خود را در مورد داروهایی که قبل از جراحی مصرف کنید یا از آن‌ها اجتناب کنید، دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *