مراقبت و سلامتی

های‌فرکوئنسی صورت (آنتی آکنه صورت) چیست؟

های‌فرکوئنسی صورت چیست؟

تلاش برای داشتن پوستی جوان و درخشان منجر به جست‌و‌جو در روش‌های مختلف و ابداع تکنیک‌های جدید شده است. امواج فرکانس بالا یا های‌فرکوئنسی صورت نیز از روش‌های جدید و یک رویکرد منحصر به فرد بوده که از جریان‌های الکتریکی برای تحریک پوست و ترویج جوان‌سازی استفاده می‌کند. حذف جوش و جای لکه‌ها و آکنه نیز یکی دیگر از کاربرد‌ها و نتایج های‌فرکوئنسی صورت است. در این مقاله به روش و رویکرد جدید های‌فرکوئنسی صورت پرداخته و مزایا، معایب و نتایج آن را  بررسی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

دستگاه های‌فرکوئنسی صورت (High-Frequency)

درمان‌ها با امواج فرکانس بالا از یک دستگاه تخصصی استفاده کرده که جریان‌های الکتریکی با فرکانس بالا تولید می‌کند. این جریان‌ها مستقیماً وارد بدن نمی‌شوند، بلکه در تماس با پوست، یک میدان الکترومغناطیسی نوسانی ایجاد می‌کنند. در اینجا نگاه دقیق‌تری به نحوه کار این دستگاه داریم:

Electrode Magic: این دستگاه از الکترودهای شیشه‌ای پر از گازهای بی‌اثر مانند آرگون یا نئون استفاده می‌کند. این گازها وقتی در معرض جریان فرکانس بالا قرار می‌گیرند، روشن شده و درخششی قابل مشاهده ایجاد می‌کنند.

تغییر فرآیند‌های سلولی: اعتقاد بر این است که میدان الکترومغناطیسی نوسانی، فرآیندهای سلولی مختلف را در پوست تحریک کرده که به طور بالقوه منجر به اثرات مفید می‌شود.

فواید های‌فرکوئنسی صورت (High-Frequency) چیست؟

درمان با امواج فرکانس بالا یا آنتی آکنه صورت طیف وسیعی از مزایای بالقوه را برای کسانی که به دنبال احیای پوست خود هستند ارائه می‌دهد:

بهبود گردش خون: تصور می‌شود که تحریک از میدان الکتریکی باعث بهبود گردش خون در ناحیه تحت درمان می‌شود. این اتفاق می‌تواند مواد مغذی و اکسیژن ضروری را به سلول‌های پوست رسانده و سلامت و شادابی کلی را ارتقا دهد.

افزایش تولید کلاژن: فرکانس بالا تولید کلاژن، پروتئینی که ساختار و خاصیت ارتجاعی پوست را فراهم می‌کند را تحریک می‌کند. افزایش تولید کلاژن می‌تواند به ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر منجر شود.

کاهش جوش و آکنه: گاز آرگون استفاده شده در الکترودهای خاص، اثر ضد باکتریایی ملایمی داشته و به طور بالقوه به مدیریت پوست مستعد آکنه و جوش کمک کند.

کاهش منافذ باز: درمان های‌فرکوئنسی، با تحریک چرخش سلولی و سفت کردن پوست، ظاهر منافذ باز پوست را به حداقل می‌رساند.

بهبود جذب خدمات مراقبت پوستی: درمان های‌فرکوئنسی، جذب سایر خدمات مراقبت از پوست را که به صورت موضعی استفاده می‌شوند افزایش داده و اثربخشی آن‌ها را به حداکثر برساند.

های‌فرکوئنسی صورت چیست؟

رسیدگی به نگرانی‌های خاص با های‌فرکوئنسی صورت (High-Frequency)

های‌فرکوئنسی صورت (High-Frequency) مزایای بالقوه‌ای برای انواع نگرانی‌های پوستی دارد که شامل:

پیری پوست: با افزایش سن، تولید کلاژن به طور طبیعی کاهش یافته و منجر به چین و چروک و از دست دادن استحکام می‌شود. دستگاه با فرکانس بالا به تحریک کلاژن و بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می‌کند.

پوست مستعد آکنه: خواص ضد باکتریایی بالقوه گاز آرگون و تحریک گردش خون برای مدیریت جوش‌های آکنه و پوست مفید باشد.

چهره کدر: با بهبود گردش خون، High-Frequency می‌تواند منجر به پوستی روشن‌تر و درخشان‌تر شود.

منافذ باز: با سفت کردن پوست و تحریک گردش سلولی، های‌فرکوئنسی باعث به حداقل رساندن ظاهر منافذ باز خواهد شد.

کاندیداهای ایده‌آل های‌فرکوئنسی صورت

های‌فرکوئنسی صورت (High-Frequency) یا امواج با فرکانس بالا به طور کلی برای اکثر افراد بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. با این حال، برخی از افراد ممکن است کاندیدای مناسبی نباشند، از جمله افرادی که دارای موارد زیر هستند:

  • ضربان‌ساز یا پیس‌میکر(Pacemakers) یا سایر وسایل الکترونیکی کاشته شده در داخل بدن
  • اشخاص دارای عفونت‌های فعال پوستی یا زخم‌های باز
  • افراد دارای بیماری صرع
  • خانم‌های باردار

مشاوره قبل از درمان

قبل از انجام هر گونه درمان با امواج فرکانس بالا، مشاوره با یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی دارای مجوز مانند دکتر بابایی بسیار مهم است. در طول جلسه مشاوره، در مورد نگرانی‌های پوستی، سابقه پزشکی و هرگونه سوالی که ممکن است داشته باشید صحبت کنید. دکتر بابایی، شایستگی شما را برای درمان ارزیابی کرده و مناسب‌ترین روش را به شما توصیه می‌کند.

نحوه انجام های‌فرکوئنسی صورت

درمان های‌فرکوئنسی صورت معمولاً در یک محیط حرفه‌ای انجام شده و حدود 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. در اینجا یک مرور کلی از این روش آماده کرده‌ایم:

  • مقدمات: در ابتدا پوست تمیز و خشک می‌شود.
  • انتخاب الکترود: پزشک یک الکترود با گاز مناسب را بر اساس نگرانی پوست شما انتخاب می‌کند.
  • مرحله درمان: پزشک به آرامی الکترود را در ناحیه درمان با حرکات دایره‌ای می‌چرخاند. ممکن است احساس سوزن سوزن شدن و مقداری گرما روی پوست داشته باشید که به طور کلی قابل تحمل است.
  • مراقبت‌های پس از درمان: پزشک ممکن است از یک مرطوب‌کننده یا سرم برای ناحیه تحت درمان استفاده کند.
What is facial high frequency?

رونمایی از نتایج های‌فرکوئنسی صورت

نتایج های‌فرکوئنسی صورت یا آنتی آکنه صورت با امواج‌های فرکانس بالا می‌تواند فوراً قابل مشاهده باشد. نتایج روش های‌فرکوئنسی صورت به‌ویژه روشن‌تر و درخشان‌تر شدن پوست سریعا بعد از اتمام روش دیده می‌شود. با این حال، برای نتایج مطلوب، ممکن است یک سری درمان توصیه شود. با داشتن جلسات مداوم، می‌توانید انتظار بهبود مستمر در بافت پوست، استحکام و صافی پوست و همچنین کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک را داشته باشید.

گزینه‌های جایگزین های‌فرکوئنسی صورت

های‌فرکوئنسی صورت یا آنتی آکنه صورت با امواج‌های فرکانس بالا تنها گزینه موجود برای داشتن پوستی صاف و سالم نبوده و گزینه‌های جایگزین دیگری نیز موجود می‌باشد. در اینجا نگاهی به برخی از جایگزین‌ها می‌اندازیم:

میکرونیدلینگ

این روش کم تهاجمی شامل ایجاد سوراخ‌های کوچک در پوست برای تحریک تولید کلاژن و بهبود بافت پوست است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این روش محبوب می‌توانید به میکرونیدلینگ چیست؟ مراجعه نمایید.

لایه‌برداری شیمیایی (درما پیلینگ)

لایه‌بردارهای شیمیایی از اسیدهای مختلف برای لایه‌برداری لایه‌های بیرونی پوست استفاده کرده و در نتیجه باعث پوستی صاف‌تر و روشن‌تر شوند.

درمان‌های لیزری

درمان‌های لیزری از طول موج‌های لیزر مختلف برای هدف قرار دادن نگرانی‌های خاص پوست مانند چین و چروک، آسیب‌های ناشی از نور خورشید یا آکنه استفاده می‌کنند.

بوتاکس و فیلر‌ها

درمان‌های تزریقی مانند بوتاکس می‌تواند چین و چروک‌ها را کاهش دهد. بوتاکس چیست؟ بوتاکس نوعی سم ضعیف شده بوده که می‌تواند اعصاب صورت را به طور موقت فلج کرده و در نتیجه باعث کاهش چین و چروک شود. فیلر‌های پوستی نیز می‌توانند حجم و وضوح را به نواحی خاص صورت اضافه کرده و در نتیجه پوستی صاف را ارائه دهند.

 

جمع‌بندی های‌فرکوئنسی صورت

های‌فرکوئنسی صورت یک رویکرد منحصر به فرد و بالقوه مفید برای جوانسازی پوست ارائه می‌دهد. با استفاده از نیروی جریان‌های الکتریکی، گردش خون افزایش یافته و تولید کلاژن را تحریک کرده و در نتیجه پوستی صاف‌تر، سالم‌تر و جوان‌تر ایجاد می‌کند. به یاد داشته باشید، مشاوره با یک متخصص مراقبت از پوست واجد شرایط برای تعیین اینکه آیا فرکانس بالای صورت با اهداف شما مطابقت دارد و برای اطمینان از یک تجربه درمانی ایمن و موفق بسیار مهم است. با ملاحظات دقیق و داشتن انتظارات واقع‌بینانه، می‌توانید سفری را به سوی پوستی صاف و درخشان و ظاهری زیبا آغاز کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *