سبک زندگی

جراحی پلک بالا چیست؟ همه چیز در مورد بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی پلک بالا چیست؟ همه چیز در مورد جراحی پلک بالا

جراحی پلک بالا که به آن بلفاروپلاستی فوقانی نیز گفته می‌شود، یک عمل زیبایی است که پوست و چربی اضافی را از پلک بالایی حذف می‌کند. این جراحی می‌تواند افتادگی پلک را که ممکن است بینایی شما را مختل کند بهبود بخشد.  بلفاروپلاستی پلک بالا همچنین با حذف پوست و چربی اضافه، حالت پلک‌های شما که شما را خسته یا مسن‌تر از آنچه هستید، به نظر می‌رساند اصلاح کند.

در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد جراحی پلک فوقانی بدانید را توضیح خواهیم داد، از جمله:

– چگونه انجام می‌شود؟

– مزایا و معایب آن چیست؟

– چه کسی کاندیدای خوبی است؟

اگر قصد انجام بلفاروپلاستی پلک بالا را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

جراحی پلک بالا چگونه انجام می‌شود؟

جراحی پلک بالا معمولاً با بی حسی موضعی انجام می‌شود، به این معنی که شما بیدار خواهید بود اما چشمان شما بی حس می‌شود و در نتیجه دردی حس نخواهید کرد. همچنین ممکن است برای کمک به آرامش و راحتی شما، داروی آرامبخش دریافت کنید.

در طی عمل، جراح برشی را در امتداد چین طبیعی پلک فوقانی شما ایجاد می‌کند و سپس پوست و چربی اضافی را برمی‌دارد یا در مکان مورد نظر خود قرار می‌دهد. سپس برش با بخیه‌های ظریف بسته شده که جای زخم نازکی در چین پلک پنهان می‌کند. این روش معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد و می‌تواند به صورت سرپایی انجام شود، به این معنی که می‌توانید همان روز به خانه بروید و نیازی به ماندن در بیمارستان یا درمانگاه نخواهید داشت.

مزایا و خطرات بلفاروپلاستی پلک بالا چیست؟

جراحی پلک بالا می‌تواند ظاهر و اعتماد به‌نفس شما را با ایجاد ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر بهبود بخشد. همچنین می‌تواند با از بین بردن پوست اضافی که ممکن است دید محیطی شما را مسدود کند، بینایی شما را تقویت کند.

برخی از مزایای جراحی پلک بالا عبارتند از:

– کاهش افتادگی و پف پلک بالایی

– افزایش دید با حذف چین پلک بالایی

– بهبود تقارن و شکل چشم‌ها

– ظاهر زیبا‌تر و هوشیار‌تر چشم‌ها

مانند هر جراحی دیگری، جراحی پلک فوقانی نیز خطرات و عوارض بالقوه ای دارد، مانند:

– عفونت و خونریزی

– چشم‌های خشک، تحریک شده یا حساس

– مشکل در بستن چشم یا سایر مشکلات پلک

– جای زخم یا عدم تقارن قابل توجه

– آسیب به عضلات یا اعصاب چشم

– تغییر رنگ پوست یا تغییر در حس

– تاری دید موقت یا به ندرت از دست دادن بینایی

– نیاز به انجام جراحی تجدید نظر

بیشتر این خطرات نادر هستند و با انتخاب یک جراح مجرب و با‌تجربه مانند دکتر بابایی از بهترین جراحان بلفاروپلاستی مشهد، پیروی از دستورالعمل‌های قبل و بعد از جراحی و گزارش هر‌گونه علائم عفونت یا بهبود غیرطبیعی می‌توان آن‌ها را به حداقل رساند.

چگونه برای جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا آمادگی پیدا کنیم؟

قبل از جراحی پلک فوقانی، شما با جراح خود مشورت خواهید کرد تا در مورد تاریخچه پزشکی، اهداف، انتظارات و هرگونه سوالی که ممکن است داشته باشید صحبت کنید. جراح شما همچنین چشم‌های شما را معاینه و اندازه‌گیری می‌کند و عکس می‌گیرد و نحوه آماده شدن برای جراحی را به شما توصیه می‌کند.

برخی از مراحل آماده سازی برای جراحی عبارتند از:

– حداقل دو هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید.

– حداقل یک هفته قبل از جراحی از مصرف داروها یا مکمل‌های رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E یا روغن ماهی اجتناب کنید.

– هماهنگی برای حضور فردی که بعد از عمل جراحی شما را به خانه برساند و شب اول را در کنار شما بماند.

پس از جراحی پلک فوقانی، حدود یک تا دو هفته نیاز به استراحت و بهبودی خواهید داشت. مقداری تورم، کبودی، قرمزی و ناراحتی در اطراف چشم‌های خود خواهید داشت که با استفاده از کمپرس سرد، بالا بردن سر و مصرف مسکن‌های تجویز شده می‌توانید آن را برطرف کنید.

برای داشتن بهبودی سریع‌تر بعد از بلفاروپلاستی نکات زیر را انجام دهید که شامل:

– طبق دستور جراح، چشمان خود را با قطره یا پماد تمیز و مرطوب نگه دارید.

– از مالیدن، خاراندن یا آرایش کردن روی چشم‌ها تا زمان بهبودی کامل خودداری کنید.

– استفاده از عینک آفتابی و ضد‌آفتاب برای محافظت از چشمان شما در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب و باد.

– اجتناب از فعالیت‌های شدید، بلند کردن اجسام سنگین، خم شدن، یا شنا به مدت حداقل دو هفته.

– به طور مرتب با جراح خود برای نظارت بر پیشرفت بهبودی و برداشتن بخیه‌ها در ارتباط بوده و مرتب ویزیت شوید.

در عرض چند روز پس از جراحی متوجه بهبودی در ظاهر و بینایی خود خواهید شد، اما ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج نهایی مشخص شود زیرا زخم‌ها برای محو شدن به زمان نیاز دارند.

جراحی پلک بالا چیست؟ همه چیز در مورد جراحی پلک بالا

هزینه جراحی پلک فوقانی چقدر است؟

هزینه جراحی پلک بالا بسته به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

– میزان اصلاح مورد نیاز

– تجربه و شهرت جراح

– موقعیت جغرافیایی کلینیک

– نوع بیهوشی مورد استفاده

– هزینه‌های کارکنان، تجهیزات و داروها

قبل از جراحی حتما در مورد هزینه های عمل تحقیق و مشورت کنید تا از انتخاب خود مطمئن باشید. در نظر داشته باشید که به خاطر قیمت پایین‌تر، جراحی را انتخاب نکنید که از کار و جراحی او اطمینانی ندارید. پرداخت مقداری هزینه بالاتر و داشتن یک جراحی خوب و عالی و مهم‌تر از همه سلامتی شما ارزش بیشتری دارد.

چه کسی کاندیدای خوبی برای جراحی پلک فوقانی است؟

جراحی پلک بالا برای افرادی که پوست و چربی اضافی روی پلک بالایی دارند که ظاهر یا دید آن ها را تحت تاثیر قرار داده مناسب است. با این حال، همه کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند.

برخی از عواملی که ممکن است شما را به کاندید نامناسبی تبدیل کند عبارتند از:

– سن شما. شما باید حداقل 18 سال داشته باشید و پلک‌هایتان کاملاً رشد کرده باشد.

– سلامتی شما. شما باید از سلامت جسمی‌ و روانی خوبی برخوردار باشید، بدون هیچ گونه بیماری زمینه‌ای یا بیماری چشمی‌ که ممکن است در جراحی یا بهبودی اختلال ایجاد کند.

– انتظارات شما. شما باید انتظارات واقع‌بینانه و منطقی در مورد آنچه که جراحی می‌تواند و نمی‌تواند به‌دست آورد داشته باشید و مایل به پذیرش خطرات و عوارض احتمالی باشید.

– نوع و کیفیت پوست شما. پوست شما باید خاصیت ارتجاعی و ضخامت مناسب داشته باشد تا امکان جراحی و بهبود موفقیت‌آمیز را فراهم کند.

برای اینکه بدانید آیا کاندید مناسبی برای جراحی پلک بالایی هستید یا خیر، باید با یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد یا یک چشم‌پزشک متخصص در جراحی پلاستیک اطراف چشم (جراح اکولوپلاستیک) مشورت کنید. آن‌ها چشمان شما را ارزیابی می‌کنند، اهداف شما را مورد بحث قرار می‌دهند و بهترین روش را به شما توصیه خواهند کرد.

نتیجه‌گیری پایانی

بلفاروپلاستی پلک بالا روشی محبوب و موثر برای جوانسازی چشم و بهبود بینایی است. این جراحی می‌تواند پوست و چربی اضافی پلک‌های بالایی را از بین ببرد، پلک‌های شل یا افتاده را لیفت کند و حالتی جوان‌تر و هوشیارتر به چشمان شما بدهد. اما جراحی پلک بالا بدون خطر و عارضه نیست و نیاز به آمادگی و بهبودی دقیق دارد. همچنین این جراحی یک راه حل جادویی نبوده و ممکن است برای همه مناسب نباشد. بنابراین، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید، با یک جراح مجرب و با‌تجربه مانند دکتر بابایی از بهترین جراحان بلفاروپلاستی مشهد مشورت کنید و مزایا و معایب این روش را بسنجید. 

پس از بررسی‌ها و مشورت، می‌توانید تصمیم بگیرید که این روش برای شما مناسب است یا خیر. اگر به جراحی پلک بالا علاقه‌مند هستید، می‌توانید اطلاعات بیشتری را سایر مقالات ما به‌دست آورید. همچنین می‌توانید عکس‌های قبل و بعد بیماران دیگر را مرور کرده، سوالات خود را مطرح نمایید و در صورت نیاز یک جلسه مشاوره با دکتر بابایی داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *